Wadowice, Kalwaria Zebrzydowska, Lanckorona, Ślemień
01.09.2023.
Sprawozdanie z wycieczki terapeutyczno-rehabilitacyjnej
do Wadowic, Kalwarii Zebrzydowskiej, Lanckorony, Ślemienia

W dniach 28.08. – 01.09.2023r. Stowarzyszenie „Bratnich Serc” … zorganizowało wycieczkę do Wadowic, Kalwarii Zebrzydowskiej, Ślemienia. Wzięło w niej udział 40 osób w tym 32 osoby niepełnosprawne z problemami zdrowia psychicznego i 8 opiekunów.

Podczas wycieczki zwiedziliśmy Bazylikę Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny i rynek w Wadowicach. W Kawiarni Mieszczańskiej smakowaliśmy papieskie kremówki.

W Kalwarii Zebrzydowskiej ruszyliśmy szlakiem dróżek kalwaryjskich, poznaliśmy część historii. Po drodze napotkaliśmy szkółkę jeździectwa konnego co sprawiło nam radość.

W Lanckoronie mile zaskoczył nas niekonwencjonalny, pochylony rynek, historyczne domki i rękodzieła miejscowych twórców. Była chwila na zakup pamiątek i smakowanie lodów z czarnym bzem.

Stacjonowaliśmy w Ośrodku Madohora w Ślemieniu. Trzy posiłki dziennie dawały nam energię na spędzanie aktywnie czasu. Zwiedziliśmy Muzeum Żywiecki Park Etnograficzny w Ślemieniu, gdzie poszczególne chałupy ukazywały życie codzienne w ubiegłych wiekach, rynek w Ślemieniu „zanurzony w wodzie” oraz Sanktuarium na Jasnej Górce. Były wycieczki w góry, spacery i wyjścia na grzyby. W Ośrodku korzystaliśmy z basenu, jacuzzi, sauny i groty solnej, co wpływało na dobre samopoczucie. Ponadto graliśmy w badmintona, piłkarzyki. Chodziliśmy na siłownię zewnętrzną, a na orliku graliśmy w piłkę nożną. Były też zajęcia muzyczne, taneczne i integracyjne przy ognisku – pieczenie kiełbasek i jabłek. 5 osób po raz pierwszy uczestniczyło w wyprawie – przeszli „chrzest bojowy”.

Wyjazd promował zdrowy styl życia – odpowiednie odżywianie, aktywność osób z problemami zdrowia psychicznego. Rozwijał zainteresowania turystyczne, historycznie wzmacniał postawy samopomocowe. Uczestnicy wycieczki wzięli udział w konkursie fotograficznym pt. „Szczęśliwe chwile”. Dzięki dofinansowaniu z PFRON wspólne spędzanie czasu zacieśniło więzi koleżeńskie wpływając na integrację grupy i poszerzenie horyzontów.

« poprzedni artykuł   następny artykuł »